Chapters in Books
2023
Wach, K., Głodowska, A., & Maciejewski, M. (2023). International entrepreneurship of family firms from Central Europe: the example of Poland (Chapter 16). In: S. Kraus, Th. Clauss, A. Kallmuenzer (eds), Research Handbook on Entrepreneurship and Innovation in Family Firms. Cheltenham (UK) – Northampton, MA (USA). Edward Elgar Publishing, pp. 324-344. http://dx.doi.org/10.4337/9781800889248
online link
2022
Wach, K. (2022). Entrepreneurship – delineation of the concept and the areas of research. In: W. Pasierbek & K. Wach (eds), Entrepreneurship, series „Social Dictionaries”. Kraków: Ignatianum University Press. online link
Wach, K. (2022). Przedsiębiorczość – delimitacja pojęcia i obszary badań. W: W. Pasierbek & K. Wach (red), Przedsiębiorczość, seria „Słowniki Społeczne”. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum. online link
..:: Przed profesurą (2013-2019) ::..
2019
Wach, K. (2019). Innovation and Internationalisation of High-Tech Firms (chapter 3). In N. Daszkiewicz (ed.), The Internationalization of High-Tech Firms: Patterns, Innovation, and Research and Development. Newcastle upon Tyne (UK): Cambridge Scholars Publishing. pp. 65-97. read online
Wach, K., Głodowska, A (2019). The Role of University in the Development of Entrepreneurial Intentions of Younger Generations: Selected Models. In M. Pietrzykowski (ed.), Fostering Entrepreneurial and Sales Competencies in Higher Education. Poznań (Poland): Bogucki Wydawnictwo Naukowe. pp. 45-63. https://doi.org/10.12657/9788379862801-4 full text online
Wach, K. (2019). Przedsiębiorczość na polskich uniwersytetach – oblicza, wyzwania, kontekst. W: Ł. Sułkowski, J. Górniak (red.), Strategie i innowacje organizacyjne uczelni. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wach, K. (2019). Edukacja dla przedsiębiorczości w szkolnictwie wyższym – wyzwania współczesności. W: Ł. Sułkowski, R. Seliga (red.), Internacjonalizacja i marketing uniwersytetów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
2018
Maciejewski, M., Pera, B., & Wach, K. (2018). Social Economy and Social Entrepreneurship : the Concept, Entities, Policy. In B. Knežević (ed.), Social Supermarkets as Entrepreneurial Ventures in Socially Responsible Economy. Zagreb (Croatia): University of Zagreb, s. 1-21. full text online
Wach, K. (2018). Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości międzynarodowej (Rozdział 2). W: K. Wach (red.), Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 65-92. (wersja polskojęzyczna)
Wach, K. (2018). Theoretical Foundations for international Entrepreneurship (Chapter 2). In: K. Wach (ed.). Internationalization of Firms in the Perspective of International Entrepreneurship. Warsaw (Poland): PWN, 2018, pp. 63-95. (wersja angieskojęzyczna)
Wach, K., & Wojciechowski, L. (2018). Wyniki badań empirycznych w zakresie przedsiębiorczości międzynarodowej polskich przedsiębiorstw (Rozdział 6). W: K. Wach (red.), Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, s. 187-219. (wersja polskojęzyczna)
Wach, K., & Wojciechowski, L. (2018). Findings of Empirical Research into International Entrepreneurship of Polish Firms (Chapter 6). In: K. Wach (ed.). Internationalization of Firms in the Perspective of International Entrepreneurship. Warsaw (Poland): PWN, 2018, pp. 189-219. (wersja angieskojęzyczna)
2017
Wach, K. (2017). From European Integration to Europeanisation: Towards Increasing Competitiveness of the European Union (Chapter 1) In T. Lazibat, K. Wach & B. Knežević (Eds.), Growth, Competitiveness and International Trade from the European Perspective. Zagreb (Croatia): University of Zagreb, pp. 7-28. full text online
Wach, K. (2017). Ewolucja uppsalskiego modelu internacjonalizacji przedsiębiorstwa: w kierunku nielinearności procesu umiędzynarodowienia. W: M. Maciejewski, K. Wach (red.), Handel zagraniczny i biznes międzynarodowy we współczesnej gospodarce. Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. full text online
2016
Wach, K. (2016). Europeanisation: Its Definition, Research Approaches and Dimensions (chapter 1). In: P. Stanek & K. Wach (Eds.). Macro-, Meso- and Microeconomic Dimensions of Europeanisation. Warszawa: PWN, pp. 15-31. full text online (ISBN 978-83-01-19090-3)
2015
Wach, K. (2015). Modern Policy for the Entrepreneurial Economy: Theoretical Considerations (chapter 1). In: A.S. Gubik & K. Wach (Eds.). Institutional Aspects of Entrepreneurship. Miskolc (Hungary): University of Miskolc, pp. 9-18. full text online (ISBN 978-963-358-093-6)
Wach, K. (2015). Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (rozdział 1). W: K. Zieliński (red.). Problemy konkurencyjności przedsiębiorstw. Warszawa: PWN, s. 13-33.
Wach, K. (2015). Conceptualizing Europeanization: Theoretical Approaches and Research Designs (chapter 1). In: P. Stanek & K. Wach (Eds.). Europeanization Processes from the Mesoeconomic Perspective: Industries and Policies. Kraków: Cracow University of Economics, pp. 11-23. full text online – The whole e-book is available: PDF download
Wach., K. (2015). Small and Medium-sized Enterprises in the Modern Economy (chapter 7). In: M.R. Contreras Loera & A. Marjański (Eds.), The Challanges of Management in Turbulent Times. Global Issues from Local Perspective. Occidente (México): Universidad de Occidente, pp. 77-101. full text online
2014
Wach, K. (2014). Przedsiębiorczość międzynarodowa jako nowy kierunek badań w obrębie teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa. W: S.Wydymus, M. Maciejewski (red.), Tradycyjne i nowe kierunki rozwoju handlu międzynarodowego. Warszawa: CeDeWu.
Wach, K. (2014). Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej a polityka wspierania przedsiębiorczości (rozdział 1). W: K. Zieliński (red.), Formy i przejawy współczesnej przedsiębiorczości w Polsce. Warszawa: Difin, s. 13-30.
Wach, K. (2014). Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce narodowej (rozdział 2). W: J. Targalski (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Warszawa: Difin.
Wach, K. (2014). Theoretical Framework of the Firm-Level Internationalisation in Business Studies (chapter 1). In: A. Duréndez, K. Wach (Eds.), Patterns of Business Internationalisation in Visegrad Countries – In Search for Regional Specifics. Cartagena (Spain): Universidad Politécnica de Cartagena, pp. 13-30. full text online (ISBN: 978-84-942562-0-2)
Wach, K. (2014). Research Methodology of the Field Studies in the Firm-Level Internationalisation in Visegrad Countries (chapter 2). In: Duréndez, A., & Wach, K. (Eds.) (2014). Patterns of Business Internationalisation in Visegrad Countries – In Search for Regional Specifics. Cartagena (Spain): Universidad Politécnica de Cartagena, pp. 33-43. full text online (ISBN: 978-84-942562-0-2)
Daszkiewicz, N., & Wach, K. (2014). Patterns of Business Internationalisation in Poland: Empirical Results from the V4 Survey (chapter 5). In: A. Duréndez, K. Wach (Eds.), Patterns of Business Internationalisation in Visegrad Countries – In Search for Regional Specifics. Cartagena (Spain): Universidad Politécnica de Cartagena, pp. 85-102. full text online (ISBN: 978-84-942562-0-2)
Wach, K. (2014). The Theoretical Modelling of the Firm-Level International Competitiveness in Business Studies (chapter 5) In: D. Kiendl-Wendner, K. Wach (Eds), International Competitiveness in Visegrad Countries: Macro and Micro Perspectives. Graz (Austria): Fachhochschule Joanneum, pp. 101-124. full text online (ISBN 978-3-200-03673-4)
Wach, K. (2014). The Role of Knowledge in the Internationalisation Process: An Empirical Investigation among Polish Businesses (chapter 7) In: D. Kiendl-Wendner, K. Wach (Eds), International Competitiveness in Visegrad Countries: Macro and Micro Perspectives. Graz (Austria): Fachhochschule Joanneum, pp. 143-158. full text online (ISBN 978-3-200-03673-4)
Wach, K. & Wehrmann, C. (2014). Entrepreneurship in International Business: International Entrepreneurship as the Intersection of Two Fields (chapter 1). In: Gubik, A.S., & Wach, K. (Eds.) (2014). International Entrepreneurship and Corporate Growth in Visegrad Countries. Miskolc (Hungary): University of Miskolc pp. 9-22. full text online (ISBN 978-963-358-054-7)
Wach, K. (2014). International Strategies of Businesses: Some Evidence from Internationalised Polish Firms (Chapter 3). In: Gubik, A.S., & Wach, K. (Eds.) (2014). International Entrepreneurship and Corporate Growth in Visegrad Countries. Miskolc (Hungary): University of Miskolc, pp. 41-56. full text online (ISBN 978-963-358-054-7)
Wach, K. (2014). Europeanisation of Firms as Their International Growth within the European Union: The Empirical Investigation into the Internationalisation Level among Polish Firms (Chapter 1). In: B. Knezevic, K. Wach (Eds), International Business from the Central European Perspective. Zagreb (Croatia): University of Zagreb, pp. 3-14. full text online (ISBN 978-953-6025-59-3)
2013
Wach, K. (2013). Koncepcja otoczenia dla przedsiębiorczości. Typologizacja determinant rozwoju przedsiębiorczości (rozdział 3). W: K. Zieliński (red.), Makroekonomiczne i sektorowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Śląsk, s. 91-111. (978-83-7164-801-4)
Kosała, M., & Wach, K. (2013). Czynniki determinujące dyfuzję innowacji na poziomie makro, mezo i mikro (rozdział 4). W: K. Zieliński (red.), Makroekonomiczne i sektorowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Śląsk, s. 113-129. (978-83-7164-801-4)
..:: Przed habilitacją (2007-2012) ::..
2012
Wach, K. (2012). Wybrane modele internacjonalizacji przedsiębiorstw bazujące na wiedzy. W: S. Wydymus, M. Maciejewski (red.), Innowacyjność i wiedza we współczesnym handlu międzynarodowym. Kraków Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 254-264. full text online (ISBN 978-83-62511-27-3)
2011
Wach, K. (2011). Managing International Business. Case of Poland (chapter 4) In: E. Horska (Ed.), European Studies on Intercultural Dimension of International Business: Marketing and Managerial Consequences. Nitra: Slovak University of Agriculture in Nitra, pp. 81-94. full text online (ISBN 978-80-552-0530-4)
2010
Surdej, A., & Wach, K. (2010). Succession Scenarios in Polish Family Firms. Empirical Study (chapter 8). In: A. Surdej & K. Wach (Eds.), Managing Ownership and Succession in Family Firms. Warsaw (Poland): Scholar Publishing House, pp. 121-134. full text online (ISBN 978-83-7383-402-6)
Surdej, A., & Wach, K. (2010). Succession Planning in Polish Family Businesses. An Exploratory Investigation (chapter 4). In: A. Surdej & K. Wach (Eds.), Exploring the Dynamics of Entrepreneurship. Toruń – Kraków (Poland): Wydawnictwo Adam Marszałek, pp. 62-74. full text online (ISBN 978-83-7611-584-9)
Wach, K. (2010). Fiskalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w krajach Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem nowych krajów członkowskich (rozdział 3). W: J. Targalski (red.), Rozwój przedsiębiorczości w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej. Innowacyjność – Przedsiębiorczość – Konkurencyjność. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 54-73. (ISBN 978-83-7252-512-8)
Wach, K. (2010). Rekompozycja otoczenia regionalnego małych i średnich przedsiębiorstw. W: J. Mikułowski-Pomorski (red.), Świat się dzieli, świat się łączy. Ze studiów nad fragmentaryzacją i rekompozycją. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 233-244. (ISBN 978-83-7252-471-3, ISSN 1899-6205)
2009
Wach, K. (2009). Analiza przypadku Cinema City International NV – przedsiębiorczość na rynku europejskim. W: J. Targalski, A. Francik (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, , s. 295-303. (ISBN 978-83-255-0185-3)
Kosała, M., & Wach, K. (2009). Analiza przypadku Nasza Klasa.pl – spektakularny sukces przedsięwzięcia internetowego. W: J. Targalski, A. Francik (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, s. 118-125. (ISBN 978-83-255-0185-3)
Czaja, I., & Wach, K. (2009). Handel zagraniczny Polski a integracja europejska (rozdział 5). J. Targalski (red.), Wpływ integracji europejskiej na rozwój przedsiębiorczości. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 89-104. (ISBN 978-83-7252-459-1)
Wach, K. (2009). Internacjonalizacja przedsiębiorstw a integracja europejska (rozdział 6). J. Targalski (red.), Wpływ integracji europejskiej na rozwój przedsiębiorczości. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 105-118. (ISBN 978-83-7252-459-1)
Wach, K. (2009). International Entrepreneurship of Polish Enterprises. Analysis of Polish Foreign Trade after the Accession to the European Union. In: R. Borowiecki & A. Jaki (Eds.), Global and Regional Challenges for the 21st Century Economies. Kraków: Cracow University of Economics, pp. 47-58. (ISBN 978-83-927790-4-9)
2008
Wach, K. (2008). Impact of the Regional Business Environment on the Development of Small and Medium-sized Enterprises in Southern Poland. In: R. Borowiecki & A. Jaki (Eds.), Enterprises in the Face of 21st Century Challenges. Development – Management – Entrepreneurship. Kraków: Cracow University of Economics, pp. 397-406. (ISBN 978-83-924656-4-5)
Wach, K. (2008). Managerial Perception of Regional Small Business Environment in Southern Poland. In: R. Borowiecki & A. Jaki (Eds.), Enterprises in the Face of 21st Century Challenges. Development – Management – Entrepreneurship. Kraków: Cracow University of Economics, pp. 407-414. (ISBN 978-83-924656-4-5)
Najda, M., & Wach, K. (2008). Lifelong Learning in the Fields of Tourism in the European Union Taking Poland into Special Consideration. In: M. Bednarczyk (Ed.), Entrepreneurship in Tourism and Sport Business. Kraków: Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, pp. 45-58. (ISBN 978-83-60993-44-6)
Surdej, A., & Wach, K. (2008). Small and Medium-sized Enterprises in Poland. In: The Selection of ERENET Profile After the First 10 Issues. Budapest (Hungary): Corvinus University of Budapest, pp. 163-167. (ISSN 1789-624X) (reprint).
Wach, K. (2008). Instytucje otoczenia biznesu wobec integracji europejskiej w świetle badań empirycznych (rozdział 4). W: J. Targalski (red.), Przedsiębiorczość wobec wyzwań integracji europejskiej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 63-82. (ISBN 978-83-7252-404-1)
Wach, K. (2008). Europeizacja działalności gospodarczej po akcesji Polski do Unii Europejskiej. W: J. Rymarczyk, B. Drelich-Skulska, W. Michalczyk (red.), Regionalizacja gospodarki. Tom 2. Wrocław: Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu, s. 428-437. (ISBN 978-83-925876-1-3).
Wach, K. (2008). Skutki akcesji Polski do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw. W: T. Sporek (red.), Świat, Europa i Polska w dobie współczesnych przemian gospodarczych. Tom 2. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, s. 245-252. (ISBN 978-83-7246-432-3)
Wach, K. (2008). Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w województwie małopolskim i śląskim w świetle badań empirycznych. W: Przezwyciężanie barier rozwoju przedsiębiorczości. Materiały Konferencyjne. Kraków: Urząd Miasta Krakowa, s. 24-33. (ISBN 978-83-925336-1-0)
Wach, K. (2008). Empiryczna analiza konkurencyjności małopolskich przedsiębiorstw w procesie integracji europejskiej. W: R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Zarządzanie restrukturyzacją w procesach integracji i rozwoju nowej gospodarki. Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, s. 233-242. (ISBN 978-83-924656-9-0)
2007
Horská, E., Ubrežiová, I., & Wach, K. (2007). Foreign Trade Changes in Poland and Slovakia as an Effect of Europeanization before and After the Accession. In: The Path of Internationalization and Integration in the Europe of Regions. Scientific Papers. NitraŁ Faculty of Economics and Management, Slovak University of Agriculture, pp. 177-186. (CD-R, ISBN 978-80-8069-857-7)
Dryglas, D., & Wach, K. (2007). Regional Labour Market and Tourist Enterprises in Małopolska. In: D. Kopycińska (Ed.), Competitiveness of Labour Market (series: „Economics & Competition Policy” No. 8). Szczecin: Microeconomics Department of the University of Szczecin, pp. 79-86. (ISBN 978-83-60903-23-0)
Wach, K. (2007). Regional Social Mobility as a Factor Affecting Small and Medium-sized Enterprises Development. In: D. Kopycińska (Eds.), Competitiveness of Labour Market (series: „Economics & Competition Policy” No. 8). Szczecin: Microeconomics Department of the University of Szczecin, pp. 87-94. (ISBN 978-83-60903-23-0)
Wach, K. (2007). Comparative Analysis of Working Conditions in the European Union Member States. In: D. Kopycińska (Ed.), The Policy of the EU Member States in Relation to Labour Market Competitiveness (series: „Economics & Competition Policy” No. 9). Szczecin: Microeconomics Department of the University of Szczecin, pp. 7-16.
Surdej, A., & Wach, K. (2007). Entrepreneurship as the Challenge for Polish Economy in the 21st Century. In: A. Somogyi (Eds.), VI. Nemzetközi Konferencja A közgazdász képzés megkezdésének 20. évfordulója alkalmából (Materiały VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej z okazji XX-lecia Wydziału Ekonomii), II. kötet (tom II), Miskolci Egyetem – Gazdaságtudományi Kar (Uniwersytet w Miszkolcu – Wydział Ekonomii), Miszkolc-Lillafüred, 2007. október 10-11 (10-11 października 2007), pp. 169-176 (ISBN 978-963-661-788-2)
Wach, K. (2007). Impact of the Accession to the European Union on Polish Enterprises Development. In: A. Somogyi (Eds.), VI. Nemzetközi Konferencja A közgazdász képzés megkezdésének 20. évfordulója alkalmából (Materiały VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej z okazji XX-lecia Wydziału Ekonomii), II. kötet (tom II), red. A. Somogyi, Miskolci Egyetem – Gazdaságtudományi Kar (Uniwersytet w Miszkolcu – Wydział Ekonomii), Miszkolc-Lillafüred, 2007. október 10-11 (10-11 października 2007), pp. 183-191 (ISBN 978-963-661-788-2)
Wach, K. (2007). Wpływ potencjału innowacyjnego Małopolski i Śląska na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (rozdział 14). W: S. Pangsy-Kania (red.), Wiedza i innowacje rozwoju polskich regionów: siły motoryczne i bariery. Gdańsk: Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, s. 187-201.
Wach, K. (2007). Kształtowanie postaw przedsiębiorczych w programach nauczania. Stan obecny i proponowane kierunki zmian. W: P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna. Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, s. 120-127. (ISBN 978-83-922607-8-3)
Wach, K. (2007). Instytucje otoczenia biznesu w południowej Polsce w świetle badań empirycznych. W: R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki. Kraków: Katedra Ekonomiki i organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007, s. 759-769. (ISBN 978-83-924656-3-8)
Wach, K. (2007). Swoboda przedsiębiorczości w Unii Europejskiej. W: H. Brdulak, E. Duliniec, T. Gołębiowski (red.), Wspólna Europa. Tworzenie wartości przedsiębiorstwa na rynku Unii Europejskiej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, s. 209-218. (ISBN 978-83-7378-316-4)
Wach, K. (2007). Analiza porównawcza opodatkowania dochodów firm w krajach Unii Europejskiej. W: S.I. Bukowski, M.K. Pypeć (red.), Podatki w Unii Europejskiej. harmonizacja czy konkurencja podatkowa?. Radom: Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, s. 143-151. (ISBN 978-83-7351-263-4).
Wach, K. (2007). Harmonizacja polityki fiskalnej krajów Unii Europejskiej w warunkach globalizacji gospodarki światowej. W: J. Rymarczyk, B. Drelich-Skulska, W. Michalczyk (red.), Regionalizacja a globalizacja we współczesnym świecie. Tom 2. Wrocław: Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu, s. 496-505.
..:: Przed doktoratem (2001-2006) ::..
2006
Ubrežiová, I., & Wach, K. (2005). Aspekty kultúry v medzinárodnom manažmete a podnikaní (kapitol 8) In: I. Ubrežiová (Ed.), Medzinárodný manažment a podnikanie. Nitra: Vydavatel’stvo Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre, pp. 81-102. (ISBN 80-8069-619-5).
Batorski, J., Bednarczyk, M., Dryglas, D., & Wach, K. (2006). Województwo małopolskie jako region rozwoju biznesu turystycznego (część II, rozdział 2). W: M. Bednarczyk (red.), Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 191 s., ISBN 978-83-233-2230-6 (wkład własny: 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.3)
Wach, K. (2006). Paneuropejskie formy przedsiębiorstw. W: J. Otto & A. Maciaszczyk (red.), Szanse rozwoju polskiego sektora MŚP na Jednolitym Rynku Europejskim. Tom I: Funkcjonowanie MŚP w warunkach Jednolitego Rynku Europejskiego. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, s. 182-192. (ISBN 83-7283-193-9)
Dryglas, D., & Wach, K. (2006). Otoczenie fiskalne małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście integracji europejskiej [=Fiscal Environment of Small and Medium-Sized Enterprises in the Contect of European Integration] [w:] Szanse rozwoju polskiego sektora MŚP na Jednolitym Rynku Europejskim. Tom II. Wspieranie rozwoju MŚP na jednolitym Rynku Europejskim, red. J. Otto, R. Stanisławski, seria: „Monografie”, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2006, s. 306-314 (ISBN 83-7283-193-9).
Dryglas, D., & Wach, K. (2006). Regionalne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie województwa małopolskiego. W: M. Bednarczyk (red.), Przedsiębiorczość w gospodarce turystycznej opartej na wiedzy. Kraków: Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 153-163. (ISBN 83-923162-6-8)
Dryglas, D., & Wach, K. (2006). Wpływ czynników mezootoczenia na rozwój przedsiębiorczości turystycznej w regionie. W: S. Jankiewicz, K. Pająk (red.), Przedsiębiorczość warunkiem rozwoju regionu i kraju w procesie globalizacji. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, s. 99-104. (ISBN 83-923988-1-5)
Wach, K. (2006). Działania władz lokalnych na rzecz przedsiębiorczości w świetle badań empirycznych. W: S. Jankiewicz, K. Pająk (red.), Przedsiębiorczość warunkiem rozwoju regionu i kraju w procesie globalizacji. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, s. 136-142. (ISBN 83-923988-1-5)
Dryglas, D., & Wach, K. (2006). Regionalne otoczenie instytucjonalne przedsiębiorstw turystycznych w Małopolsce. W: Materiały Krakowskiej Konferencji Naukowej Młodych Uczonych 2006. Kraków: Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie – Grupa Naukowa Pro Futoro, s. 213-220. (ISBN 883-921755-8-1)
Wach, K. (2006). Działania promocyjne firmy Benetton Group S.p.A. na rynkach międzynarodowych. Analiza przypadku. W: Materiały Krakowskiej Konferencji Naukowej Młodych Uczonych 2006. Kraków: Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie – Grupa Naukowa Pro Futoro, s. 415-422. (ISBN 883-921755-8-1)
2005
Wach, K. (2005). Swoboda działalności gospodarczej w Unii Europejskiej. W: K. Wach (red.), Działalność gospodarcza w Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia. Kraków: Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji Akademii Ekonomicznej w Krakowie, s.13-20. (ISBN 83-921813-0-1)
Szczepankiewicz, J., & Wach, J. (2005). Kulturowe uwarunkowania działań promocyjnych w Unii Europejskiej. W: K. Wach (red.), Działalność gospodarcza w Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia. Kraków: Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji Akademii Ekonomicznej w Krakowie, s. 32-39 (ISBN 83-921813-0-1)
Wach, K. (2005). Formy internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw. W: K. Wach (red.), Działalność gospodarcza w Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia. Kraków: Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji Akademii Ekonomicznej w Krakowie, s. 47-58 (ISBN 83-921813-0-1)
Wach, K. (2005). Model badania wpływu otoczenia regionalnego na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. W: Z. Zioło (red.), Uwarunkowania rozwoju i konkurencyjności regionów. Kraków-Rzeszów: Instytut Gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, s. 323-342 (ISBN 83-87658-69-3)
2004
Morawczyński, R., & Wach, K. (2004). Does Polish foreign trade impact employment? An empirical investigation. In: J. Targalski (Ed.), Entrepreneurship, employmend and beyond 2003. Kraków: Cracow University of Economics, pp. 55-66. (ISBN 83-7252-223-5)
Bednarczyk, M. (red.) (3004). Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce a integracja europejska. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 147 s., ISBN 83-7252-253-7 (wkład własny: 2.1, 2.2., 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.3, 5.1-5.5)
Bednarczyk, M., & Wach, K. (2004). Kultura i biznes w procesie globalizacji. W: J. Rokicki, M. Banaś (red.), Naród, kultura i państwo w procesie globalizacji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 313-324. (ISBN 83-233-1904-9)
Wach, K. (2004). Różnice kulturowe a prowadzenie międzynarodowej działalności gospodarczej. W: J. Rokicki, M. Banaś (red.), Naród, kultura i państwo w procesie globalizacji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s.325-334 (ISBN 83-233-1904-9)
Wach, K. (2004). Zarządzanie procesami w wybranych koncepcjach zarządzania. W: M.Romanowska, M.Trocki (red.), Zarządzanie procesowe. Tom 1. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, s. 39-44. (ISBN 83-7378-083-1)
Wach, K., & Wielgus, G. (2004). Tendencje rozwojowe sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1991-2003. W: J. Brdulak, M. Kulinowski (red.), Przedsiębiorczość stymulatorem rozwoju gospodarczego. Warszawa: Instytut Wiedzy – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s. 69-80. (ISBN83-89132-14-1)
Sieja, M., & Wach, K. (2014). Rola bezpieczeństwa danych w budowie i utrzymaniu przewagi konkurencyjnej banków internetowych. W: R.Borowiecki, M.Kwieciński (red.), Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania. Kraków: Wydawnictwo Zakamycze, s. 446-463. (ISBN 83-7333-419-9) = Sieja, M., & Wach, K. (2014). Rola bezpieczeństwa danych w budowie i utrzymaniu przewagi konkurencyjnej banków internetowych. W: red. J. Brdulak, Ł. Wódkowski (red.), Infrastruktura rozwoju społeczno-gospodarczego. Warszawa: Instytut Wiedzy, s. 353-363 (ISBN 83-89132-22-2)
Sieja, M., Wach, K., & Zdon, M. (2004). Rola Internetu w przedsiębiorstwie w warunkach globalizacji gospodarki światowej. W: J.Brdulak, Ł.Wódkowski (red.), Infrastruktura rozwoju społeczno-gospodarczego. Warszawa: Instytut Wiedzy, s. 331-342 (ISBN 83-89132-22-2)
Wach, K. (2004). Ewolucja poglądów na znaczenie otoczenia przedsiębiorstwa. W: A. Podobiński (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach integracji europejskiej. Część 1: Zmiany w teorii i praktyce zarządzania. Kraków: Wydawnictwo Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie, s.601-612. (ISBN 83-89388-63-4)
Wach, K. (2004). Zjawisko pracy nielegalnej w opinii studentów (na podstawie wyników badań empirycznych). W: A.Karwińska, A.Surdej (red.), Wokół zagadnień gospodarki nieformalnej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, s. 251-262. (ISBN 83-7252-263-4)
2003
Wach, K. (2003). Global product as a result of globalization. In: Opportunities of Change. Conference Proceedings of the 3rd International Economic Congress. Gdańsk (Poland): University of Gdansk, pp.71-79. (ISBN 83-7326-160-5)
Wach, K., & Morawczyński, R. (2003). Impact of the EU accession on Polish small and medium-sized enterprises. In: Small and medium enterprises in European economies, International Conference Procedings (October 17-18, 2003). Cluj Napoca (Romania): Babes-Bolyai University in Cluj Napoca – Faculty of Business, Editura Alma Mater, pp. 99-107 (ISBN 973-8397-55-3)
Sieja, M., Wach, K., & Zdon, M. (2003). Importance of Internet for Business Under Globalization Conditions. In: Глобалίεацίая яқ джерело қонқүренцίί, қонфлίқтίв та можливостей, Том 2, V Мίжнародна қонференцίя молодих вчених, 30-21 травня 2003, Миқолаїв-Очқів [Globalizacija jak džerelo konkurencii, konfliktiv ta možlivostej. Zbirnik materialiv. T.2. V Mižnarodna konferencija molodich vcenich, 30-31 travnja 2003, Mikolaiv-Očakiv (Ukraine)], pp.125-131 (ISBN 966-7458-77-6)
Wach, K. (2003). Wpływ integracji z Unią Europejską na sektor małych i średnich przedsiębiorstw. W: R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Globalizacja i integracja gospodarcza a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw. Warszawa- Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Europejskie Stowarzyszenie Zarządzania CECIOS, s. 176-182. (ISBN 83-9070470202)
Wach, K. (2003). Otoczenie małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście integracji z Unią Europejską. W: K. Safin (red.), Regionalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Materiały konferencyjne. Legnica: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy, s. 99-110. (ISBN 83-89102-24-2)
Wach, K., & Sieja, M. (2003). Wykorzystanie zasobów informacyjnych Internetu w przedsiębiorstwie. W: Wiedza – światłem na drodze do społeczeństwa przyszłości. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński, s. 313-319. (ISBN 83-916682-5-8)
Wach, K., & Sieja, M. (2003). Webvertising – rodzaje i skuteczność reklamy internetowej. W: E. Zeman-Miszewska (red.), Wykorzystanie Internetu w marketingu. Katowice: Akademia Ekonomiczna w Katowicach, s. 432-443. (ISBN 83-89072-07-6)
Wach, K. (2003). Zachowania konkurencyjne szkół wyższych na rynku usług edukacyjnych. W: B. Piechowicz (red.), Zarządzanie organizacjami publicznymi. Wybrane zagadnienia. Białystok: Fundacja „Współczesne Zarządzanie”, s. 131-138. (ISBN 83-918218-2-X)
2002
Wach, K. (2002). Budowanie pozycji konkurencyjnej szkoły wyższej w warunkach wzmożonej konkurencji. W: A. Nalepka (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Tarnów: Wyższa Szkoła Biznesu, s. 41-50. (ISBN 83-87903-18-2)
Wach, K. & Sieja, M. (2002). Wykorzystanie Internetu w reklamie. W: A. Nalepka (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Tarnów: Wyższa Szkoła Biznesu, s.135-147. (ISBN 83-87903-18-2)
Wach, K., Sieja, M., & Tomczyk, K. (2002). Rola Krakowskiego Parku Technologicznego w transferze innowacji. W: S. Wydymus, K. Budzowski (red.), Handel Międzynarodowy 2002. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie, s. 481-497 (ISBN 83-88397-05-1)
Wach, K. (2002). Gospodarka finansowa szkół wyższych w polskim systemie prawnym. W. Krawczyk (red.), Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych – teoria i praktyka. Materiały konferencyjne. Kraków-Zakopane, 17-19 czerwca 2002: Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej. (wersja elektroniczna CD-ROM, ISBN 83-916384-1-3)
2001
Wach, K. (2001). Firma globalna jako jeden z efektów procesu globalizacji. W: R. Pajda (red.), Wybrane zagadnienia współczesnej ekonomii. Kraków: Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej, s. 256-263. (ISBN 83-914035-7-2)
Kontakt
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa
Katedra Handlu Zagranicznego
Adres: Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Telefon: +48 12 293 5376, +48 12 293 5381
Faks: +48 12 293 5037
Biuro: Pawilon Ustronie, pokój 313
E-mail: wachk@uek.krakow.pl
Contact
Krakow University of Economics
College of Economics, Finance and Law
Department of International Trade
Address: Rakowicka 27, 31-510 Kraków, PL
Phone: +48 12 293 5376, +48 12 293 5381
Fax: +48 12 293 5037
Office: Building „Ustronie”, Room 313
E-mail: wachk@uek.krakow.pl